A.B. Anita Kinsbergen

• Burn-out
  • Geriatrie
  • Oncologie
  • Niet Aangeboren Hersenafwijking (NAH)
  • De Epiphora Methode

Opleiding:

• 1991   MBO Arbeidsmarkt Personeelsbeleid
  • 1997   Academie voor Psycho Sociaal Welzijn
  • 2009   Runningtherapie/Nederland Malden/gecertificeerd
  • 2010   Stress reductie Heartmath provider/ Heartmath Benelux
  • 2011   Lincensed stopping emotional eating/ Heartmath Benelux
  • 2014   Opleiding ademcoach/Adem meditatiepraktijk Bilthoven
  • 2021   HBO Ergotherapie
  • 2022   Training Pathogenese van artrose/ Prof. Dr. J. van Laar
  • 2022.  Revalidatie na covid-19 / Pro Education

Biografie:

Anita is sinds 2009 werkzaam als freelancetherapeut waarbij ze mensen begeleid met stress gerelateerde klachten. Door haar jarenlange ervaring heeft ze veel ervaring opgedaan bij verschillende instellingen zoals; psychiatrie, gehandicapten zorg, verslavingszorg, revalidatie, dagbesteding enz. Sinds 2022 is Anita ook werkzaam als ergotherapeut bij Van Tongeren Fysiotherapeuten.
Als ergotherapeut kijkt zij samen met u naar situaties die uw zelfstandigheid beperken. Door ziekte kunnen dagelijkse activiteiten zoals klusjes in huis, wandelen, aankleden een belemmering vormen. Samen met u wordt er gekeken welke mogelijkheden er zijn om de activiteit met aanpassingen en/of hulpmiddelen weer naar tevredenheid te kunnen uitvoeren. Pijn of vermoeidheid zijn veel voorkomende klachten die negatieve gevoelens kunnen veroorzaken. Mede daarom legt Anita niet alleen de focus op de aandoening, maar ook op de wijze hoe u omgaat met deze beperking(en). Dit doet zij volgens een holistische werkwijze, waarbij er niet alleen wordt gekeken naar de beperking, maar ook naar meerdere facetten zoals; de ademhaling, voeding, beweging, vitamine inname, gedrag enz. Hierdoor zal de kans op herstel worden vergroot.

Ambitie:

Anita onderschrijft het motto dat “een leven lang leren’’ belangrijk is om op een adequate en professionele wijze mensen te kunnen ondersteunen. Dit kan door het volgen van diverse opleidingen, maar ook door het bijhouden van nieuwe innovatieve ontwikkelingen en onderzoeken. De samenwerking met andere disciplines en het delen van kennis is hier een belangrijk onderdeel van en heeft tot doel een verbetering van kwaliteit van leven van de cliënten.